Totaal aantal pageviews

maandag 10 oktober 2016

De Terug reis

En daar was i dan de dag dat we weer terug naar Nederland moesten. De koffer inmiddels gepakt en klaar om mee te gaan We mochten nog ff langer blijven. En kregen nog de vraag of we de Vuilnisbak toch binnen wilden zetten ook al was i nog niet leeggehaald. Daar waren Ruwin en ik mee bezig toen Rick, Mandy en Jasper voor de deur stonden. Zij waren onderweg naar de Apple store en kwamen ff gedag zeggen. Even bij gekletst en niet veel later gingen ze onderweg en wij niet veel later. Koffers in de eigen auto’s en gaan maar. Toch nog even de auto voltanken maar vele stations hadden al geen benzine meer maar onderweg naar het vliegveld wist ik er nog wel een paar. Nog steeds stond de I4 vol richting Tampa met mensen die wat meer naar het binnenland gingen vanwege hurricane Mathew. We zijn lekker binnendoor gereden ook al hadden we over de tollroad kunnen gaan want deze dagen was de toll opgeheven voor Matthew. Maar de achterweggetjes zijn leuk om te doen en bij de eerste 7 eleven helaas geen gas meer dus op naar de volgende. En als je dan niet oplet rijd je er bijna voorbij.. Gelukkig lette Gerrie en Ruwin wel op en hebben we netjes afgetankt.. Eenmaal op het vliegveld netjes een bonnetje met 0 en geloof iets van 400 mile gereden in die week. Eerst even mijn tickets opgehaald en he TSA Precheck.. nice. Koffer ingeleverd en wauw 50 pond das de eerste keer dat ik netjes op het gewicht zit ipv iets erover Smile with tongue out

Nog even gezeten voordat we door de security gingen. Helaas moesten Gerrie en Ruwin door de gewone security. Ik liep naar de TSA pre en was zo aan de beurt die gast was erg aardig en maakte grapjes. TSA pre betekend dat je schoenen enzo aan kon houden en niks uit je tassen hoefde te halen. Gewoon alles op de band en dat gaat door de scanner en zelf door zo’n poortje. Heerlijk doe mij dat elke keer maar. Even gewacht op Gerrie en Ruwin en naar het treintje naar de gate.

Even wat gegeten bij Burger King en tijdens het eten kwam het weer met bakken uit de hemel maar als het goed is gaan we gewoon rond 4 uur richting Detroit. Op naar de gate dan maar en daar even gezeten en inmiddels allerlei info over Matthew gelezen en even door gegeven aan het thuisfront dat we op het vliegveld waren en in principe gaan vliegen. Niet veel later mochten we boarden en hadden we prima stoelen en de handbagage kon makkelijk mee.

thumbnail_IMG_2678

Eenmaal in de lucht hadden we aardig wat turbulentie, dan krijg je toch een beetje raar gevoel in je maag en gelukkig geen zakje nodig gehad.

Na 2 uur en 5 minuten maakte we een nette landing in Detroit en waen we niet veel later aan de gate. Verder prima vlucht geweest en we waren Florida uit voor Matthew er zo zijn. Goeie planning zo bleek. Eenmaal in Detroit hadden we nog ff tijd dus lekker zitten en even nieuws bij houden over Florida en wederom even doorgeven dat we in Detroit waren onderweg naar huis.

Na verschillende plaspauzes konden we weer aan boord en Gerrie en Ruwin hadden plekken aan het raam en ik aan het gangpad ernaast. Naast me kwam niemand das mooi twee plekken voor de prijs van 1. Netjes op tijd gingen we weg en niet veel later waren we hoog in de lucht. We kregen eerst wat drinken met een nootje en een pretzel en even X-men afgekeken en daar kwam het eten al.. Chicken or Pasta. We gaan voor de pasta en die was lekker hoor. Ook de Salted Caramel brownie die ik later op heb gegeten was lekker. Zat ook nog een salade en een kleine garnalen cocktail bij. Erg lekker. Slaap tijd en met een nieuw kussentje die helemaal om je nek gaat heb ik heerlijk gedoezeld. Prima aankoop bij TJ Maxx. Ergens tussendoor werd ik wakker en zag de mevrouw aan de andere kant van onze 4 stoelen half op “mijn” tweede stoel liggen.. hmm das weer minder maar heb verder prima gedoezeld  en gewoon de stoel verder gebruikt ook voor mezelf. Ach ja kan gebeuren lol.

Ontbijtje was prima en om 10 over 10 landen we netjes op Schiphol en na een korte taxi waren we aan de gate. Nu naar de paspoort controle en inmiddels al bericht van mijn nichtje gehad welke band de bagage kwam en dat zij en mijn ouders er al waren. Eenmaal bij de band was het enorm druk maar er stonden ook allemaal mensen van andere vluchten te wachten op koffers. Gelukkig kwamen die van ons gelijk. Nu nog een plekje vinden zodat we ze konden pakken. En dat is gelukt en we kunnen naar buiten. Daar een big hug aan de parents en nichtje en even bij praten en dan afscheid nemen van Gerrie en Ruwin die hebben de auto op lang parkeren staan dus die moesten met de bus mee. Wij onderweg naar de auto en naar huis. Daar de katten weer geknuffeld die waren gelukkig blij dat ik er weer was. Even later spullen bij elkaar gezocht en even een uurjte of anderhalf geslapen en daar waren mijn zus met de kids weer en alle souveniers waren weer prima. Inmiddels heb ik alweer drie dagen gewerkt en weer aan het aftellen voor een nieuwe vakantie.

Iedereen heel erg bedankt voor het meelezen en voor de leuek reacties. Ook de stille lezers bedankt natuurlijk. Tot het volgende blog bericht

DSC01718DSC02076DSC02764DSC04464IMG_3673

Bedankt voor de gezelligheid en de gastvrijheid Gerrie en Ruwin ik vond het onwijs gezellig

Funny-Minions-Quotes-and-Memes-Minions

1. Nou lekker zoveel ruimte voor jezelf in het vliegtuig, ik zeg top!
    Nu alweer aftellen naar de volgende trip, hoe lekker is dat dan!!

2. Heerlijk hoor zo'n weekje tussendoor voor het echte werk! Aftellen!
    Bdankt voor het meelezen, ik vond het weer erg leuk!

3. Wat hadden jullie mazzel, net op tijd weg! En dat zal idd wel een bumpy ride zijn geweest dat eerste stuk. En dat is het fijnste dat er is, een lege stoel naast je.
    En hoe heerlijk, lekker snel alweer geloof ik he?
    Bedankt voor de leuke blog en welkom thuis!

4. Dank je wel voor een super leuke week!! Heb er van genoten!!
    En nu aftellen tot de volgende trip.

5. Ook voor jou jammer van de laatste dag maar je kunt nu zeggen hebben we dat ook weer meegemaakt. lekker weekje en gaan we in november dunnetjes overdoen. Hopelijk zonder hurricane

6. Wat een heerlijke week was het en straks gewoon wéér, lekkerrr.

7. Ondanks alles toch weer een hele leuke vakantie geweest. Bedankt dat we mochten meelezen. Op naar de volgende vakantie.

Gr. Ronald

8. Deze heerlijke tussendoorweek zit er op, maar gelukkig gluurt de volgende trip al weer om de hoek! Fijn dat jullie zonder problemen thuis zijn gekomen.

9. Wat een heerlijke tijd heb je gehad, en dat was dus alvast een voorproefje op de volgende trip!

10. Heerlijk even een weekje weg en zo maar weer aftellen naar de volgende vakantie. Doe je goed....